2013. január 7., hétfő

Fogasszelet jóasszony módra

Egy ismerőstől kaptunk jó adagnyi fogassüllőt, ő fogta, így biztosak voltunk benne, hogy jó minőségű. Hagyomány nálunk, hogy karácsonykor valamilyen halat eszünk. Mindig van halászlé - idén is volt, ezt azonban Anya készíti, én nem merek belekontárkodni. Az is hagyomány immár, hogy a karácsonyi vacsorát a leves kivételével maradéktalanul én készítem. Tudom, hogy körülbelül mennyi az a hal, amit megeszünk ilyenkor, így próbáltam kalkulálni.

A hal, amit kaptunk túl sok lett volna Szentestére, főleg úgy, hogy az utána lévő napokon egyáltalán nem voltunk itthon. A halat ezért kettéosztottam, és pár nappal Szenteste előtt elkészítettem egy elő-karácsonyi fogást. Erről sajnos képem nincs, de receptem igen, amit meg is osztok Veletek!

A halakat tisztítsuk és mossuk meg, majd ideje felszeletelni őket. Van, aki nem szereti a fejet rajta hagyni, szerintem sokszor nagyon gusztusos tud lenni, de ehhez a recepthez halszeletek kellenek, nem egész hal. Azonban nehogy kidobjuk a halfejeket, azt belefőzzük majd az alaplébe, illetve aki készít halászlevet, annak is hasznos lesz!

Hozzávalók:

60 dkg fogasfilé (ezt vehetjük már készen a boltban, piacon, de könnyedén felszelhetjük magunknak az egész halat megfelelő méretű szeletekre)
só, bors
7 dkg vaj
2 dl halalaplé
1 kis fej vöröshagyma
25 dkg csiperkegomba
1 mokkáskanál őrölt fehér bors (én feketét használtam, mivel sehol sem kaptam fehéret)
1 csokor petrezselyem
1,5 dl főzőtejszín

A halat négy egyenlő szeletre osztjuk. Megsózzuk, borsozzuk, és kivajazott tűzállótálba téve ráöntjük a halalaplevet. Lefedjük és előmelegített sütőben, közepes hőfokon (165°C légkeverésen) 10-12 percig sütjük.

A hagymát apróra, a gombát közepes méretűre vágjuk. Kis olajon üvegesre pároljuk a hagymát, majd hozzáadjuk a gombát, kicsit megpirítjuk. Közben sózunk (kb. fél teáskanálnyi szükséges) és borsozunk. Beleszórjuk az apróra vágott petrezselyemzöldet. A hal főzőlevével felöntjük, megvárjuk, hogy felforrjon, majd hozzáadjuk a tejszínt. Beletesszük a halszeleteket is, és nagyjából 10 percig takarékon rotyogtatjuk őket együtt.

Ha jól emlékszem, krumplipürével ettük, de nagyon finom lehet hozzá bármilyen ropogóssá párolt zöldség.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése